PRIMERA REUNIÓ DE L’ANY FESTER 2008

No més acabades del festes del 2007, el següent diumenge es vam reunir els components de l´Esquadra d’en Mig en la que podriem anomenar la primera reunió de la “recta final” (recordem que ja fa uns quants anys que estem fent reunions, sempre en un bon àpat pel mig). L´entranyable Bar Quintanilla va ser l´escenari d´aquest encontre i, com sempre, Juanra ens va preparar un esmorzarot d´allò més apetitós.

Són molts els temes que es van tractar i que poquet a poquet aniran avant. Però, per damunt de tot, destacar el bon ambient existent i la gana de menjar. Com es pot comprovar en la foto, teníem sed.

ELECCIÒ DEL DISSENY

El mes de maig va ser molt intens amb reunions totes les setmanes amb diversos dissenyadors que ens van presentar i explicar detalladament els seus esboços.

Va ser una decisió difícil, doncs tots els dissenys eren molt bonics. Però, al final, i per unanimitat vam decidir triar el presentat per David Blasco, membre de la filà i que va saber donar forma concreta a la personalitat que s´espera d´una esquadra especial de la Filà Vascos.

El públic, sempre soberà, ja jutjarà el proper 22 d´abril quan ens veja baixar en l´Entrà, però confiem en que quede impactat tal com es vam quedar nosaltres quan vam veure el disseny.

En la foto queda reflectit el moment de l´elecció final i el brindis corresponent, per part dels components de l´Esquadra (incluit Luismi, que va vindre aposta des de Madrid), el Primer Trò, Mata y el dissenyador, David.

A partir d´ara, queda treballar colze a colze amb David per a triar minuciosament tots els components del tratge i els seus accesoris, per a tindre´l confeccionat el més aviat posible, doncs esperem fer la presentació a primers de desembre.

DINA DE LA FILÀ

Engüany, la Junta Directiva de la Filà en va portar a un marc incomparable per a disfrutar d´aquest acte tan tradicional i esperat per molts festers, el Preventori.

L´Esquadra d’en Mig va voler aportar la seua pinzellada i es va fer càrrec de l´esmorzar. Es pot dir que ser un complet èxit, doncs no es recordava una Dinà amb tants festers de bon matí. Més d´un es va posar les botes.

Posteriorment, vam passar una magnífica diada, amb la corresponent paella sense faltar les típiques partides cotos i el tradicional partidet de futbol, on Diego i Bot van demostrar que “donde hubo, siempre queda”.

XARANGUETA EN EL SOPAR D’ESTIU

Com tots tenen dret a vacances, i els nostres conserges Andrés i Paco s´ho han guanyat de sobra, la Filà tanca el dia 29 de juny fins al 7 de setembre.

Com era l´ultima vegada que es trobaríem amb molts dels nostres amics, l´Esquadra d‘en Mig va voler fer alguna cosa especial per a aquest últim sopar en la filà abans de l´estiu. Per tal motiu va contractar una Xarangueta per a fer una mena d´”ensaio” i que, amb les seues marxes va fer que pasarme una nit d´allò més divertida.

El comentari final de tots els festers que van vindre al sopar era unàmime: “Açò s´ha de tornar a repetir”.

DINÀ EN MIRAMAR

El primer dissabte de juliol se´m vam anar a la platja, amb les dones i els xiquets. El lloc triat va ser Miramar, on Carlos ens va preparar una infraestructura festera difícil de superar.

Va ser un dia complet, va tindre de tot. Mentres uns es banyaven, altres es dedicaven a degustar els productes locals i a compartir una xarradeta amb la gent d´allí, fent temps per a l´hora de dinar.

D´ahí al Restaurant Miramar. Allí ens havíen preparat una estupenda paella de la que no va sobrar ni un granet d´arròs i, per a que la festa fóra completa, la música del Grup Musical El Comboi, de Real de Gandia, ens va amenitzar tota la vesprada amb les seues intrepretacions.

Com és de suposar, es vam fartar de formar i, com el Restaurant s´ens va fer xicotet, vam fer “l´entraeta” pel passeig marítim, davant la mirada atònita dels estiuejants.

Al caure el sol, se´m vam tornar cap a Alcoi, cansats però satisfets perquè s´ho havíem pasta d´allò més be.